İçeriğe geç

Ateşleme Sistemi Nasıl Olur

Ateşleme sistemi nasıl çalışır?

Düşük voltajlı akım aküden ateşleme bobinine gelir ve yüksek voltajlı akıma dönüştürülür. Yüksek voltaj buji kablosundan geçer. Bujiler ve tırnakları arasında kıvılcımlar oluşur. Bu kıvılcım ateşleme sürecini tetikler.

Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Ateşleme sırası nasıl olur?

Çok silindirli motorların ateşleme sırasını bulmak için, varsa araç kataloğuna bakarız. Araç kataloğu yoksa, krank milini dönüş yönünde çevirip, ilk silindirin egzoz valfinin açılıp kapanmasını kontrol ederiz. Daha sonra, hangi egzoz valfinin açılıp kapandığına bakılmaksızın, bu silindirin ateşleme sırasıdır.

Benzinli araçlarda ateşleme sistemi nasıl olur?

Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.

Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?

İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.

Distribütörün arızalı olduğu nasıl anlaşılır?

Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.

Araç ateşlemeyi neden keser?

Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobini olan araçlarda, bobinlerden biri arızalanırsa, bazı durumlarda araç tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.

Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.

Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Bobinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Tabanı çıkardıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin sağlamdır. Ancak, taban çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır. Silindir sisteminde kıvılcım olmadığından yanma sistemi çalışmaz.

Buji nasıl ateşleme yapar?

Bu küçük mucizevi parça her silindirde ve motorun yanma odasında bulunur. İşlevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirin patlamasını başlatmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı bir akımın buji dişleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.

Benzinli motorda buji hangi zamanda ateşleme yapar?

Bu noktada, benzinli bir motorda bujinin ne zaman ateşlediği sorusunun cevabı en sık sorulan sorulardan biridir. Bujiler, pistonlar yukarı doğru hareket ederken sıkıştırma strokunun sonunda benzinli motoru ateşler.

LPG bobin arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşiyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.

Tevzi makarası bozulursa ne olur?

Zamanlama silindiri arızalanırsa, araç çalışmayabilir veya egzozdan patlayıcı sesler gelebilir. Her iki durumda da aracın motorunu yetkili bir kişiye göstermeniz önerilir. Dağıtım silindiri arızalanırsa, yenisiyle değiştirmek daha iyidir.

Buji hangi zamanın sonunda ateşleme yapar?

Bujiler, sıkıştırma zamanının sonunda pistonların yukarı doğru hareket etmesiyle benzinli motoru ateşler.

Ateşleme modülü nasıl çalışır?

Kesicinin neden olduğu çok hızlı akım yönü bobindeki manyetik alanı değiştirir ve ikincil sargı tarafından yüksek voltaj darbesine dönüştürülen bir voltaj darbesi oluşturur. Bu, ateşleme kablosundan bujinin kıvılcım aralığına geçer ve benzinli motordaki yakıt-hava karışımını ateşler.

Ateşleme bobini kaç volt ile çalışır?

Ateşleme bobini, araçtaki akünün 12 voltluk düşük voltaj nedeniyle bujinin ateşlenmesini etkinleştirmek için binlerce volt üretememesi nedeniyle devreye girer. Ateşleme bobini, 30.000 volta kadar 12 volt akım sağlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Suriyeli Escort